top of page

Modeli i načini saradnje na platformi digitalnapraksa.rs




Kako se rodila ideja?


digitalnapraksa.rs je platforma koje spaja male biznise i ljude iz oblasti digitalnog marketinga.


Sa jedne strane, vlasnici malih biznisa nemaju vremena da uče o digitalnom marketingu, ili nemaju dovoljno resursa da plaćaju usluge marketinških agencija. Sa druge strane, početnici u digitalnom marketingu teško dolaze do prilike da steknu praktično iskustvo.


Platforma nije osmišljena da vlasnici malih biznisa koriste početnike u marketingu, tako što će im dati praksu, i ne plaćati. Takođe, nije zamišljena kao mesto, gde će marketari lako nalaziti klijente, i zloupotrebljavati manjak iskustva u oblasti marketinga, od strane preduzetnika.


Cilj platforme jeste da postane mesto koje će povezivati dve strane, kako bi lakše rešili svoje probleme.



Kako će biti ostvarivana saradnja?


To je pitanje na koje trebaju odgovoriti zajednički preduzetnici i marketari.


Obe strane trebaju postaviti svoje uslove, rokove, cene (visine naknade) za dogovorene usluge.


Dobronamerni savet je da se sve dogovoreno, potvrdi pisanim putem, zbog kasnijih mogućih nesuglasica, i jednostranih tumačenja.


Učesnici u dogovoru sami određuju i definišu ponude, cene, način naplate. Naravno, dogovor može obuhvatati i besplatne usluge, na neodređeni ili određeni period, ili kompenzaciju dve strane.



Modeli i načini saradnje


Na temu načina dogovora saradnje ima puno dilema, zato što ima puno opcija, svaka strana "čuje", ono što joj više odgovara.


Sam naziv platforme nas gura ka mišljenju, da je to platforma gde će obe strane razvijati svoje veštine i kompetencije putem prakse, tj. kroz saradnju sa drugom stranom.


O ovome je pisano i u sekciji "najvažnija pitanja".



Kako se koriste usluge?


Da bi bilo što manje nejasnoća oko ovog pitanja, dobar filter može biti, da se u okviru samog oglasa navedu osnovni uslovi saradnje.


To može biti i filter kada se radi o saradnjama.



Kako predstavnici biznisa mogu ponuditi praksu?


Osobe koje nude praksu, u okviru samog oglasa mogu navesti da li planiraju plaćati ili ne plaćati praksu. Da li nude praksu na određeni ili neodređeni period.


Takođe, mogu navesti da nude praksu na određeni period (mesec, dva, tri), i u slučaju ispunjenja dogovora, da postoji mogućnost nastavka saradnje, u okviru koje bi praksa bila plaćena.


Još jedna opcija je da osoba u samom oglasu napiše da li nudi praksu kroz kompenzaciju, praksu za koju želi platiti ili ne.



Kako marketari mogu postaviti uslove saradnje?


Sa druge strane, osobe koje traže praksu mogu u svom oglasu naglasiti/spomenuti da traže samo praksu koja je plaćena, ili da su spremni za svaki vid saradnje, ili kombinacija ovoga.


To bi značilo, hajde da krenemo u saradnju mesec/dva/tri (što je stvar dogovora dve strane), nakon toga, ukoliko su obe strane zadovoljne saradnjom, komunikacijom, početnim rezultatima, može se pregovarati/dogovarati/razgovarati o mogućnostima da praksa postane plaćena.



Kako se dogovarati o načinu saradnje?


Trenutak kada se dogovara o načinu saradnje je većini neprijatan, ili je nepoznanica, i zato je dobro za sve, da se po tom pitanju bude što transparentniji, jer je to dobro za obe strane.


Mnogo je lakše (iako ne zvuči tako) ako se na početku zna ko šta hoće ili neće.


Da, u samom oglasu treba napisati svoje uslove.


Nekoliko primera kako se u samom oglasu mogu navesti uslovi saradnje


Na primer:

  • Tražim isključivo plaćenu praksu

  • Tražim plaćenu praksu, ali mi je ok, da prvih mesec dana radim besplatno ili kroz kompenzaciju (kada postoji ta mogućnost)

  • Nudim praksu početnicima, kao priliku gde će sticati iskustvo

  • Nudim praksu na dva, tri meseca, uz mogućnost da nakon tog perioda, razgovaramo o plaćenoj praksi

  • Nudim praksu kroz kompenzaciju. To mogu biti koučing sesije, časovi jezika itd.


Praksa po meri jednih i drugih


Ako ste vlasnik malog biznisa, i jasno vam je da je promocija u online svetu važna, ali još uvek niste u mogućnosti plaćati, tako i napišite u svom oglasu. Ili, ako u startu želite samo nekom pružiti priliku za praksu, napišite tako. Jasno postavite uslove saradnje.


Ako ste digitalni marketar, ali vam fali praksa, napišite da tražite praksu. Istu možete oročiti na određeni broj meseci. Ako ne želite raditi besplatno, ili želite, ali samo dogovoreni period, sve to navedite u svom oglasu.



Da zaključimo


Ovo je jako važna tema, i vrlo je moguće da lako postane „kamen spoticanja“, i zato je potrebno da u okviru svojih oglasa, što detaljnije navodite svoje uslove saradnje.


Ukoliko imate dileme ili nedoumice, budite slobodni da postavite pitanje, na ovu temu.


Takođe, podelite svoja iskustva, kako bi ovaj važan korak u okviru jedne saradnje bio što lakši. To možete učiniti na društvenim mrežama, ili kroz privatne poruke, što će svima dati nove uvide za dalje.


Pored svega, ohrabrujemo vas da nudite i tražite praksu, jer jedino zajedno možemo više, na obostrano zadovoljstvo, jer zato smo ovde. 😊



PS. Ovaj blog tekst je nastao u dogovoru sa Nedom Želevom i Ljiljanom Milanović, sa idejom da podelim svoja prva korisnička iskustva u vezi platforme, u čemu su mi pomogli svojim mišljenjima @Dragana Repac, @Elvis Beriša, @Aleksandar Đurović, kako bi sadržaj teksta bio još informativniji, na čemu sam im posebno zavalan.



Miljan Antić





59 views1 comment

1 Comment


Hvala, Miljane! I hvala svima koji su pomogli da Miljan podeli svoje iskustvo :) Nadam se da će ovaj blog svima biti koristan i da ćete podeliti ispod svoje komentare u vezi sa dosadašnjom praksom.

Like
bottom of page